Chia semiačka - superpotravina

Strava je najdôležitejšia medicína
V posledných dvadsiatich piatich rokoch, došlo k obrodeniu v definícii medicíny, obnoveniu, ktoré posilňuje význam našich stravovacích návykov a nášho životného štýlu. Medicína nie je definovaná len ako liečba chorôb, ale najmä ako prevencia chorôb.

To by znamenalo, napríklad, že smiech je liek, pretože výskum zistil, že tým dochádza k posilneniu imunitného systému. Cvičenie je dobré pre kardiovaskulárnu stimuláciu,  tonizácia svalov, flexibilita a vylučovanie toxínov dáva pocit pohody.

Ak chcete vyjadriť pozitívny postoj k životu je to nielen dobrý liek pre vás, ale je to dobrý liek pre tých, ktorí sú v kontakte s vami. Ale najdôležitejším liekom, najmä pre prevenciu chorôb je naša strava.

Dve tretiny všetkých úmrtí v Spojených štátoch súvisí so zlými stravovacími návykmi.
Viac ako 50% všetkých úmrtí je spôsobených  koronárnou oklúziou, zablokovaním prietoku krvi k srdcu alebo v mozgu. To všetko sú príčiny úmrtia podľa časopisu Journal of American Medical Association, ktorý publikoval v roku 1961, že "všetky koronárne oklúzie môžu byť odstránené z 97% prostredníctvom vegetariánskej stravy."

Tisícštyristo Američanov umiera na rakovinu každý deň. V prestížnom   Advances in Cancer Research , došli k záveru: "V súčasnej dobe máme zdrvujúce dôkazy ... , nie sú rizikovejšie faktory podieľajúcich sa na vzniku rakoviny ... ako  strava a výživa."

Superpotravina
Pretože otázka, čo by mohlo byť optimálnou stravou môže byť občas problematická pre mnoho ľudí, ktorí sú presvedčení, že vedia, čo je najlepšie, rád by som sa pozastaviťl nad otázkami výživy a predstavil vám " super "potravinu.

Je známa pod názvom Chia - čo sú semiačka. Semienko má výnimočné nutričné hodnoty a liečivé vlastnosti. Po stáročia boli tieto drobné semienka používané ako hlavné jedlo Indiánov na juhozápade USA a v Mexiku. Známy je ako bežiaci potravina. Ako potravina s vysokým obsahom energie bola známa už v dávnej histórii u Aztékov. Bojovníci Aztékov počas vojnových výprav sa živili semiačkami chia. Indiánom z juhozápadu USA stačilo na 24 hodín len jedna plná čajová lyžička semienok chia.

Nutričné výhody
Ak zmiešate lyžicu chia v pohári s vodou a ponecháte ju lúhovať po dobu 30 minút po uplynutí doby bude pravdepodobne plná kvalitnej želatíny. Tento gél je výsledkom, reakciou rozpustnej vlákniny obsiahnutej v chia. Vedci veria, že taký istý "želírovací" efekt prebieha v žalúdku pri konzumácii potravín, ktoré obsahujú tieto rozpustnú vlákninu. Gél vytvorený v žalúdku vytvára fyzickú bariéru medzi sacharidmi a tráviacimi enzýmami, čím sa spomaľuje premena sacharidov na cukor.

Okrem zrejmých prínosov pre diabetikov, toto spomalenie v premene sacharidov na cukor ponúka predpoklady na znášanie záťaže a vytrvalosť. Sacharidy sú paliva na výrobu energie v našom tele. Predĺženie ich premeny na cukor stabilizuje metabolické zmeny, znížuje ich prudké vzostupy a poklesy, predlžuje dobu trvania účinkov.

Jednou z výnimočných vlastností semienok chia sú jeho hydrofilné vlastnosti, ktoré majú schopnosť absorbovať vo vode viac ako 12 krát jeho hmotnosť. Jeho schopnosť zadržiavať vodu ponúka možnosť predĺžiť hydratáciu organizmu. Tekutíny a elektrolyty vytvárajú prostredie, ktoré podporuje život všetkých buniek v tele. Ich koncentrácia a zloženie sú regulované tak, aby ostali čo najviac konštantné. So semenami chia, môžete lepšie udržať vlhkosť, efektívnejšie regulovať v tele vstrebávanie živín a telových tekutin.

Príklad: nerovnováha tekutín a elektrolytov nastane, keď sa veľké množstvo tekutín stratí v dôsledku vracania, hnačky, vysokej horúčky, alebo pri viac ako obvyklom potení. Dochádza ku strate extracelulárnej tekutiny. Medzibunková tekutina potom odchádza z buniek na vyrovnanie, čo spôsobuje abnormálnu distribúciu elektrolytov cez bunkové membrány a vedie k bunkovým poruchám. Takže, udržanie a efektívne využitie telesné tekutiny udržuje integritu extracelulárnych tekutín, chráni medzibunkovú rovnováhu tekutín.  Výsledkom je zaistenie normálneho prúdenia elektrolytu cez bunkové membrány, udržiavanie rovnováhy tekutín, čo zaisťuje normálnu činnosť  a funkčnosť buniek.

Hydrofilný koloid pre všetky živé bunky
Chia semená sú zdrojom rozhodujúcich hydrofilných koloidov v strave pre 21. storočie. Hydrofilné koloidy, (želatínová substancia) je základnou zložkou všetkých živých buniek. Má vlastnosť rýchlo prijímať a uvolňovať látky nevyhnutné pre život bunky. Zrážanie hydrofilných koloidov spôsobuje smrť buniek.

Potravíny, ktoré jeme v surovom stave obsahujú veľké množstvo hydrofilných koloidov. Varením potravín dochádza k zrážaniu koloidnej integrity. Táto zmena v koloidnom stave mení hydratačnú schopnosť našich potravín, ktoré ovplyvňujú ich schopnosť absorbovať tráviace šťavy. Ak by sme jedli len surovú stravu, nebolo by potrebné pridávať akékoľvek hydrofilné koloidy do našej stravy. Nevarené potraviny obsahujú dostatok hydrofilných koloidov, aby udržiavali žalúdočnú sliznicu v dobrom stave. Ale surové potraviny musíme najprv rozhrýzť v ústach a cez hltan dopraviť k tráviacim šťavám,aby mohla prebiehať reakcia. Mnohí, ktorí trpia pomalým trávením, plynatosťou, pálením záhy pri konzumácii surovej stravy, čo je spôsobené organickými kyselinami, ktoré sú často sprevádzané chronickými zápalovými ochoreniami, ktoré postihujú srdce, pľúca, žlčník, slepé črevo. Z týchto dôvodov je obvykle obmedzená konzumácia surových potravín.

Hydrofilný koloid obsiahnutý v potravinách môže byť použitý buď pacientami ako bežná potravina alebo ako lekár uzná za najlepšie pre jeho pacienta. Pacienti so žalúdočnou atóniou alebo nervovými poruchami trávenia, ktorí si sťažujú na pálenie záhy a / alebo vracanie štyri až päť hodín po jedle často pomohla. Dochádza k spomaľovaniu vyprázdňovania žalúdka a tým úprave a zlepšeniu tónu.

Chia zlepšuje trávenie
Chia semeno môže byť použitý v spojení s takmer akoukoľvek diétou, ktorú lekár alebo odborník na výživu považuje za potrebnú pre vašu kondíciu. V Chia obsiahnutý hydrofilný koloid má vlastnosti, ktoré podporujú trávenie všetkých potravín, ktoré prospievajú  pacientom, ktorí trpia v dôsledku kyslého žalúdka. Aj keď máte citlivosť na určité potraviny, môžu byť tolerované s miernym nepohodlím alebo bez akýchkoľvek problémov, pokiaľ hydrofilné koloidy sú súčasťou vášho jedálnička. Pozitívny vplyv na trávenie v hornej časti gastrointestinálneho traktu pri aplikácii hydrofilných koloidov často vedie k  k odstráneniu nutnosť mixovania potravín do podoby puree. Dokonca aj surová zelenina, zelené šaláty a ovocie, ktoré sú do značnej miery obmedzené, môže byť často
po krátkej dobe týmto pacientom umožnená konzumácia s malým alebo žiadnym nepohodlím.

Existuje niekoľko dostupných hydrofilných potravín, ktoré ponúkajú tieto prirodzené výhody. Kaktusová šťava, šťava cukrovej repy, agar, jedlé morské riasy, a mnoho proprietárnych prípravkov, medzi ktoré patria gély oxidu kremičitého, slizovité látky zeleninového pôvodu, sú koloidy, ktoré budú účinné. Každá z vyššie uvedených látok má jednu alebo viac nevýhod. Sú buď príliš drahé, môžu vytvárať toxické vedľajšie účinky, nie sú bežne dostupné, nemajú dostatočnú hydratačnú schopnosť alebo sú nestráviteľné.

Chia semená, staviteľ a energizér odolnosti svalov a tkanív s rozsiahlymi hydratačnými vlastnosťami, nemá žiadnu z vyššie uvedených nevýhod, a pretože jeho fyzikálno-chemické vlastnosti podporujú účinnú liečbu bezprostredných problémov trávenia.

Zmeny v dolnom tráviacom trakte sú vzhľadom k vplyvu hydrofilného koloidu komplexné a prebiehajú po celej ploche v dôsledku fyzikálno-chemických zmien. Je nepochybne lepšie ak asimilácia potravín podporuje lepšie vstrebávanie výživy a zároveň výrazne rozšíruje potrebnú hydratáciu.

Výborný zdroj bielkovín
Ako zdroj bielkovín sa chia po požití strávi a vstrebáva veľmi ľahko. To má za následok rýchlu dopravu bielkovín do tkanív a ich využitie zo strany buniek. Túto efektívna asimilácia robí chia veľmi efektívne, keď rýchly vývoj tkaniva prebieha predovšetkým v období rastu detí a dospievajúcich. Ale platí to aj pre rast a regeneráciu tkanív počas tehotenstva a dojčenia, a taktiež pre  regeneráciu svalového tkaniva pre kondičných športovcov, vzpieračov, atď.

Esenciálny olej Omega 3
Ďalšie unikátne kvalitou semienok chia je jich vysoký obsah oleja, najbohatší prírodný zdroj esenciálnych omega-3 mastných kyselín. Má približne trikrát až desaťkrát vyššiu koncentráciu než väčšina ostatných zŕn a jeden a pol až dvakrát vyššiu koncentráciu proteínov ako u iných zŕn. Tieto oleje, nenasýtené mastné kyseliny, sú éterické oleje, ktoré vaše telo potrebuje pomôcť emulgovať a absorbovať tukové rozpustné vitamíny, A, D, E, a K. Chia semená sú bohaté na nenasýtené mastné kyseliny, linolovú, ktoré telo nedokáže vyrobiť. 

Nenasýtené mastné kyseliny sú dôležité pre dýchanie  životne dôležitých orgánov a uľahčujú transport kyslíku v krvnom obehu do všetkých buniek, tkanív a orgánov. Pomáhajú tiež udržovať pružnosť a mazanie všetkých buniek a v kombinácii s bielkovinami a cholesterolom tvoria membránu, ktorá drží telo bunky pokope.

Nenasýtené mastné kyseliny sú nevyhnutné pre normálnu činnosť žliaz, a to najmä  nadobličiek a štítnej žľazy. Oni vyživujú kožné bunky a sú nevyhnutné pre zdravé sliznice a nervové vlákna. Tieto nenasýtené mastné kyseliny fungujú v tele v spolupráci s vitamínom D pri vytváraní vápnika, pomáha pri asimilácii fosforu, a stimulácii premeny karoténu na vitamín A. Mastné kyselny súvisia s normálnou funkciou reprodukčného systému. Chia semená obsahujú prospešné triglyceridy s dlhým reťazcom (LCT) v správnom pomere k zníženiu hladiny cholesterolu na tepnových stenách.

Semená chia sú tiež bohatým zdrojom vápnika, pretože obsahujú dôležitý minerál bór, ktorý pôsobí ako katalyzátor pri vstrebávaní a využití vápnika v tele.

Nutričné údaje chia semiačok

Doručovanie dávka: 20g (cca 2 pl):

Kalórií (kcal) = 66
Bielkoviny (g) = 4,14
Celkom Tuk (g) = 6,56
Nasýtených tukov (g) = 0,64
Mononenasýtené tuky (g) = 0,44
Polynenasýtené tuky (g) = 5,44
Omega-3 (ALA) (g) = 4,2
Omega-6 (kyselina linolová) (g) = 1,24
Cholesterol (mg) = 0
Sacharidy (g) = 7,5
Celkom vláknina (g) = 8,25
Rozpustná vláknina (g) = 1,07
Nerozpustná vláknina(g) = 7,18
Sodík (mg) = 0,42
Draslík (mg) = 140
Vápnik (mg) = 142,8
Železo (mg) = 3,28
Fosfor (mg) = 213,4
Horčík (Mg) = 78
 
Charakteristika:
Jemne orechová chuť, bez zápachu, prísada do receptov, alebo aj samostatná konzumácia.

Existuje mnoho spôsobov ako začleniť semeno Chia do svojho jedálnička. Chia je možné pripraviť  v receptoch na použitie s čistou vodou. Chia semená  absorbujú vo vode 9 krát svoju hmotnosť za menej ako 10 minút a sú veľmi jednoduché na prípravu.

Optimálny pomer vody k objemu semiačok chia u väčšiny receptov je 9-dielov vody na 1 diel semien. Zo 100g semienok bude 1kg chia gélu. Toto je najunikátnejšia štrukturálna kvality semiačok chia. Semiačka sú hydrofilné (absorbujú vodu) v nasýtených bunkách drží vodu, takže ak sú zmiešané s inými potravinami, sa premiestnia kalórie a tuky bez zníženia chuti, naopak chuť zlepšuje. Chia gél funguje aj ako náhrada tukov v mnohých receptoch.

Príprava Chia gélu:

Dajte vodu do uzatváracieho plastového obalu a pomaly nasypte semeno do vody - dôkladne premiešajte, aby sa semiačka nezlepili.Počkajte pár minút a  opäť premiešajte a necháme 5 až 10 minút stáť. Skladujte v chladničke (gél sa udrží až 2 týždne). Pred použitím premiešajte. Môžete pridať túto zmes do džemov, želé, teplých alebo studených cereálií, jogurtu, horčice, kečupu, tatárskej omáčky, BBQ omáčiek a pod .. Pridajte gél, medzi 50% až 75% objemu. Môžete si všimnúť, veľmi hladkú textúru s neporušenou chuťou.

K dispozícii je nepreberné množstvo výhod nad rámec informácií uvedených v tomto článku. Chia semeno je jedným pre človeka najviac užitočnou a prospešnou potravinou a je predurčený byť potravinou budúcnosti.

Zdroj: William Anderson


Tento produkt bol pridaný do porovnania produktov!