Desať najväčších zdravotných prínosov semienok Chia

Semená Chia, ktoré kedysi tvorili základ výživy aztéckych vojakov, opäť hrdo držia korunu superpotraviny. Podľa Dr. Andrew Weil obľúbenosť Chia semienok rastie najmä vďaka jej zdravotným prínosom. Cenené Chia semená s miernym orechovou príchuťou sa používajú na zvýšenie výdrže a fyzickej odolnosti už po tisíce rokov, ale teraz sľubujú nádej aj pre riešenie civilizačných chorôb. Chia je výživná a zdraviu prospešná potravina, ale obráťte sa na svojho lekára ak chcete liečiť niektorú zo svojich chorôb.

Zápaly
Nenasýtené tuky obsiahnuté v Chia znižujú riziko zápalov, poskytujú zdravú rovnováhu medzi omega-3 a omega-6 mastnými kyselínami. V článku Dr. David Niemana, riaditeľa Human Performance Lab pre výskum na Appalachian State University v Severnej Karolíne, v nezávislom časopise Independent Tribune sa uvádza, že Chia semená sú najlepším zdrojom omega-3 mastných kyselín. "

Krvný cukor
Chia kontroluje hladinu cukru v krvi a zabraňuje vzniku cukrovky. Nutritional Science Research Institute vo svojej štúdii uverejnenej v roku 2007 v "Diabetes Care" tvrdí, že Chia semiačka udržujú hladinu krvného cukru pod kontrolou, umožňujú hladinu cukru v krvi pomaly zvyšovať.

Trávenie
Chia semienka obsahujú o dvadsať osem percent viac vlákniny ako ľanové semienko , čím pomáhajú k zdravému tráveniu. Taktiež zabezpečujú 20 percent dennej potreby vlákniny. Semeno obsahuje rozpustnú a nerozpustnú vlákninu. Chia semienko ponúka pomalé trávenie, udržuje nízku hladinu inzulínu.

Kardiovaskulárny prínos
Chia semienka zmierňujú množstvo faktorov, ktoré sú všeobecne považované za rizikové faktory pre srdcové choroby. Vysoká hladina cholesterolu, vysoký krvný tlak a cukrovka, ktoré boli spojené s kardiovaskulárnymi problémami. Chia obsahuje omega-3 mastné kyseliny, najmä kyselinu alfa-linolénovú, znižuje hromadenie plaku v cievach, ktoré je spojené so srdcovými problémami.

Výživa - vysoký obsah vitamínov
Spolu s esenciálnymi mastnými kyselínami, Chia semiačka obsahujú minerály a vitamíny, ktoré chránia bunky. 25g Chia semiačok obsahuje toľko vápnika ako je v dvoch šálkach mlieka a železa ako je v 4 šálkach špenátu.

Zdroj trvalej energie
Chia semiačka prinášajú nárast energie a sily. Vysvetľuje sa to synergickým efektom pozitívnych vlastností semienok. „Ako sme už uviedli Chia semienka sa nazývajú aj „jedlo pre indiánskych bežcov“ hovorí James Scheer, výrečný autor niekoľkých kníh, vrátane knihy "The Magic of Chia."

Kontrola váhy - chudnutie bez pocitu hladu
Hoci klinické štúdie nepreukázali priamy vplyv Chia semien na zníženie hmotnosti, James Scheer sa môže pochváliť, že Chia pomáha kontrolovať váhu. K návalu pocitu hladu dochádza, ak bolo do krvi prepustené príliš veľa inzulínu a hladina cukru v krvi klesá. Zmiešanie Chia semien napríklad s ovocnou šťavou udrží pocit najedenia tým, že sa premení v žalúdku na gél a vyvolá pocit plnosti.

Pokojný spánok
Chia semeno obsahuje tryptofán, aminokyselinu, ktorá podporuje zdravý spánok. Liečivé účinky prichádzajú prostredníctvom neurotransmiteru serotonínu, ktorý je potrebný pre pôsobenie tryptofánu.

Znižuje cholesterol
V Chia semiačkach obsiahnutá kyselina linolová a triglyceridy s dlhým reťazcom „zoškrabú“ z tepien plak, znížia zlý LDL cholesterol a zvyšujú hladinu dobrého HDL.

Ochrana pred rakovinou
Chia semiačka obsahujú antioxidanty, ktoré hrajú kľúčovú úlohu v prevencii rakoviny. Chia má inhibítory proteázy, ktoré ničia rakovinové bunky a opravujú poškodenú DNA.

Zdroje:


Tento produkt bol pridaný do porovnania produktov!